.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
( فَبِایِ ذَنبٍ قُتِلَت ) به بهانه جان دادن 3 کودک معصوم در جشن خاله شادونه
راحله حاجیان
( فَبِایِ ذَنبٍ قُتِلَت ) به بهانه جان دادن 3 کودک معصوم در جشن خاله شادونه

راحله حاجیان روزنامه نگار: برای همیشه شادی ام را قربانی لبخند نزده ات خواهم کرد، فریاد پر ازنشاطم را درگورخودخواهی افراد مقتصدی که با جان معامله میکنند دفن خواهم کرد براستی که دیگر کدام کودک این سرزمین باتمام وجودش خواهد خندید ؟ و کدام خاله شادونه ووو.. نای خنداندن فرزندان این مرز و بوم را دارد ؟ مهدی معصوم من! نگارخوش روی من! بهاره زیبا روی من ! به جرم کدام گناه نکرده در زیر خروارها خاک جای گرفتی ؟ کودکم قرار بود فریاد بکشی شادی کنی هورا بکشی ولی چه شد ؟ چه کسی ! چه کسانی برایت قبر کنده بودند ؟
آنها که خواستند نفست بند بیاید تا شاید بلیط بیشتری بفروشند و تو جان بدهی تا بازارشان جان بگیرد ! کودکم حالاراحت نفس بکش ! تو که ازشاهدانه های زمینی عبور کردی و حال هم بازی فرشتگان آسمانی شدی نفس بکش که نفسمان دارد می گیرد از مظلومیتت از غربت شادیت !
آری سخن از مرگ شادی است جشنی که بدنبال خود 4 قربانی گرفت : در خبرها شنیده ایم یک گروه هنری برای خنداندن مردم بالاتر از ظرفیت سالن مراسم بلیط فروختند! و از طرفی استقبال مردم نیز از جشن نشان رویکرد و خواست آنان نسبت به ایجاد محیط مفرح در پیرامون زندگی می باشد .
دین مبین اسلام برای شادیهای فردی اجتماعی خانوادگی بشر برنامه دارد در آموزه های دینی ما مسلمانان به ایجاد روحیه شادی و نشاط بین مردم توجهی خاص شده است . در قرآن کریم از شادی با عنوان فرح یاد شده است و مجموعا حدود21 بار با مفاهیم مختلف به آن پرداخته شد .
امام علی (ع) می فرماید شادی انبساط خاطر و نشاط می آورد و غم و اندوه دل را گرفته و نشاط را بر می چیند و دهها حدیث و روایت که دال بر تائید موضوع دارد .
اما این روزهاهنرمندانی از صدا و سیما به دعوت بخش های خصوصی به استانها و شهرستانها دعوت می شوند و با تعرفه های مختلف نسبت به اجرای برنامه های متنوع اقدام می کنند و مردم هم برای لحظاتی شاد زیستن که حق طبیعی آنان هست اقدام به خرید بلیط حتی با قیمت بالا مینمایند و این نشانگر لزوم و عطش جامعه نسبت به برگزاری جشن ها در ایام مختلف می باشد .
آگاهید که هنرمندان و بازیگران محبوبیت خود را مرهون صدا و سیما بعنوان رسانه ملی میباشند و نباید از رانت دولتی استفاده کنند و از موقعیت خود استفاده تجاری نمایند .
چرا که دولت با بودجه بیت المال برای آنان هزینه کرده است و از طرفی برگزاری اینگونه مراسم در کشور و استقبال گسترده مردم نشانگر این است شادی و نشاط از نیازها ی اولیه بشر می باشد و اصولا در جامعه ماشینی و محیط پر استرس نیاز به برگزاری اینگونه مراسم به وضوح قابل درک میباشد و اگرچه نباید از تلاش مسئولین و متولیان امور فرهنگی در این راستا غافل شد اما واقعه تلخ و جانگداز خرمدره و از دست دادن جان 3 کودک معصوم در اثر ازدحام جمعیت باید مسئولین را وادار به ایجاد تمهیدات لازم برای اینگونه برنامه ها نماید.
لذا نکاتی چند را بعنوان راهکار پیشنهاد می نمایم :
1- استقبال پرشور مردم نشانگر تمایل آنان به شادزیستن است بنابراین اماکن تفریحی باید گسترش یابد
2- لزوم بیمه حوادث مردم درمراسم های گوناگون ملی و مذهبی
3- استفاده تجاری از هنرمندان و استفاده از موقعیت شغلی توسط موسسات خصوصی ممنوع گردد .
4- صدا وسیما با رقابت های کاذب بین افراد برخورد جدی داشته باشد ظاهرا افراد به تناسب حضور در این رسانه ملی نرخ های متفاوتی نیز دارند .
5- شخصیت پروری صدا و سیما بسیار کار ارزنده ای است اما متولیان فرهنگی در سطح کشور برای اجرا برنامه های شاد برای مردم در سطح کشور می توانند در هر استان تجمیع فعالیت های فرهنگی داشته باشند و همه ارگانها با اختصاص بودجه ای به این بخش با همکاری اداره فرهنگ و ارشاداسلامی – استانداریها و شهرداریها و صدا و سیمای مراکز استانها جشن ها را بصورت مردمی برگزاری کنند تا مشکل مالی رسانه ملی نیز در این بخش حل گردد دراین صورت دست واسطه گران و تاجران قطع شده بلیط فروشی که تجارت جدیدی شده است از جامعه رخت بر می بندد و مانند خرمدره دیگر استانها دچار شادی مرگ آور نشوند
6- کارگروه برگزاری مراسم ملی و مذهبی در استانها به ریاست استانداران یا معاونین سیاسی امنیتی آنان برگزار شود.
در نظر داشته باشیم نگار – مهدی و بهاره تنها 6 و 7 ساله بودند که لبخند و شادی کودکانه شان برای همیشه دفن شد و خانواده هایی مرگ و شادی را تاپایان عمر باخود بدنبال دارند.
خاله شادونه در سوگ این 3 کودک گریست و پیام داد که تصویر معصومتان برای همیشه در قلبم حک شد . ملیکا زارعی به خانواده های داغدار گفت بیش از نیمی از زندگی ام را برای شادی کودکان سپری نمودم و حال نفس در سینه ام حبس شد خاله شادونه گفت : من بدلیل عدم تخصص در امور مربوط به چگونگی برقراری نظم در و رود و خروج و و و ...
اما افسوس کودکان معصوم زیر دست و پا و هجوم جمعیت برای شادزیستن جان دادند .
ومن دراین فکرم چرا فعالیت های فرهنگی در کشور تجمیع و قانونمند نمی شودتا ازخساراتی این چنینی جلوگیری بعمل آید ؟


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 ارديبهشت 1391
دریافت سیاسی از هر حادثه ای - بازی کردن با احساسات مثل نگار من ،مهدی معصوم من ... اینا فقط سیا بازیه مردم میدونند که کسایی از هر حادثه دریافتهای سیاسی می کنند منظورشون چیه
نگارنده 27 ارديبهشت 1391
دوست من هرچیزی را به سیاست ربط دادن واینگونه بی تفاوت از جان دادن 4 کودک برای یک لحظه شاد زیستن گذشتن سیاسی است؟کمی عیق تر بخواتی منظور نهفته است به گمانم برداشت شما بزرگوار سیاسی باشد از لطفت سپاسگزار
نا شناس 28 ارديبهشت 1391
مراسمی برای شهرداری گرفتی 100 نفر بیشتر نیامدنند خانم حاجیان. حالا چه گیر دادی به خاله شادونه و خاله مل مل ...بعد از حجازی هم این جوری مطلب میزنی؟؟/
نا شناس 28 ارديبهشت 1391
احسنت عالي نوشتي.شادونه هيج هنري جز قربون صدقه رفتن بجه ها بلد نبود حالا هم كه سه تا بجه كه تموم وجود و هستي مادراشون بودنو به كشتن داد.خدا به خانوادشون صبر عنايت كنه.
f 30 ارديبهشت 1391
شما بیا مسائل و مشکلات استان را قلم بزن مشکلات استان ما اینقدر زیاد هست که این چیزها در جای خودش هم محترمه.
نا شناس 4 خرداد 1391
سعدیا گرچه سخندانی و مصالح گو کار به عمل بر آید به سخندانی نیست
کمی هم بفکر استان خودمان باشید اگر راست می گویید
همکار 6 خرداد 1391
باسلام...روح لطیفتان وبیان احساسات زیبا درخورتحسین است..من درشهرخودم صحنه های اینچونینی را ازنزدیک شاهد بودم...محبوبیت پاکی والبته اجرای خوب خانم زارعی رانباید ندیدگرفت...انسان که وقت خود راصرف شادکردن بشرمیکند ازجایگاه والائی برخورداراست..
دوست خوبی که مدام باپتکی سنگین والفاظی نه چندان خوب هنرمندی ولطافت اجرای این خانم راندید میگیرد وحادثه را بد بد میبیند وگاهأ خواسته وناخواسته گروه خاله شادونه را دراتفاق افتادن این امردخیل میداند بهتر است منصفانه تر برخوردکند...آیاواقعألابه لای صحبت های خانم حاجیان بعنوان هنرمندومنتقدعرصه روزنامه نگاری این اعتراض موشکافانه ومسئولانه دیده نمیشود..بیائیم باهم ودرکنارهم ایران راامن وشادبسازیم تا گل هائی چون نگار – مهدی و بهاره برای شادزیستن پرپرنشوند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.